Präktig

Tänker ofta på det men gör det aldrig. Höja pensionssparandet. Men idag pratade jag med personlig service på banken för att flytta lite pengar (till en kompis som har fler finesser på sitt bankkort än jag, vilken gjorde att jag blev skyldig för en liten resa) och passade på.

Duktiga jag dubblade mitt sparande så nu är jag snart uppe i det banken rekomenderar att någon i min ålder ska spara.

- Du blir säkert glad för den här höjningen om några år, sa bankkvinnan allvarligt.

Kanske. Om man lever. Vem vet det? Å andra sidan står barnen som förmånstagare och får det som "barnpension" om jag dör i förtid så det försvinner ju inte i det stora svarta bankhålet.

Om jag inte orkar sätta sprätt på pengarna som pensionär med de där långa resorna jag ser framför mig kan ju duvorna få färska wienerbröd. Då blir ju dom glada för min utomordentliga präktighet!


Kommentarer
Postat av: Sandra

Duktig tant! :-)

2011-06-08 @ 13:52:44

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0