I sista stund!

Fast jag var uppenbart inte ensam om att vara sent ute. Idag gick tiden ut för att ansöka om plats i 6-års gruppen samt fritids till Lovis.
Oj liksom....

Men vi fyllde i lappen i en hast, Martins underskrift fanns redan där *harkel* och sen begav vi oss i hast till kommunhuset.
Där satt en piffig kvinna (fan, jag har helt fel jobb, hon hade målade naglar, piffig dräkt och såg utvilad och allmänt trevlig ut) med ett småleende på läpparna.
När jag räckte fram kuvertet tittade hon inte ens på vart det skulle, la det bara med ett skratt i en jättehög till damen som har hand om platserna i kommunen.

Vi var tydligen inte alls ensamna om att vara en smula sena med detta viktiga papper. Men nu är det klart.

F.ö var det fint i vårt kommunhus. Har inte varit inne där på många år. Finare i det huset än i själva kommunen, de hade några riktigt trevliga målningar samt några läckra glasskulpturer.
Jag tycker att jag som har varit med och betalat skulle kunna få skriva upp mig som intresserad att ta hand om de där grejerna när de gör om nästa gång. Kanske man kunde få "låna" halvårsvis?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0