Tryggare kan ingen vara...

Imorgon kväll, på CCC, kommer jag känna mig helt lugn.

Division medicin har brak-kalas och vi är mer än 450 anmälda (några krakar måste hålla sjukhus och ambulanser igång) vilket är otroligt många. Det är folk från alla medicinska instanser, alla yrkeskategorier och den samlade yrkeserfarenheten där inne kommer vara enorm.

Så om någon får ett litet blodtrycksfall och svimmar löser det sig ganska fort. Om det inte blir som på ett bröllop jag var på i somras när en tjej svimmade. Alla (som jag vet) var utbildade inom sjukvård drog sig snabbt mot hörnen med motiveringen "Vi är lediga nu!"

Ja, i vilket fall planerar inte jag varken svimmning eller annat, bara härligt, roligt umgänge med mina kollegor!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0