Vardags irritation

Älskar ägg och har alltid gjort det. Däremot blir jag våldsamt sur när jag får ett svårskalat. (Ja, jag vet om det där med kallt vatten, färska ägg etc).

Man kan ha en hel gryta med ägg som är kokat under samma premisser och så är kanske hälften svårskalade. Riktigt illa tex om man ska göra fina ägghalvor.
Nu skulle jag inte göra det i morse men 2/2 ägg såg ut som missfoster innan jag var klar med dom. Och mycket blir slängt.
Irriterande som sagt. I-lands problem? Ja. Det med.


Vet ni att ägg innehåller alla vitaminer och mineraler som vi behöver utom c-vitamin? Att i ett enda ägg finns hela dagsbehovet av B12?

Kommentarer
Postat av: Nina

Ägg är mums! Hotellets äggröra var mycket god - och så behövde man inte skala nåt heller!

2011-03-26 @ 10:09:21

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0