Mitt i veckan

Härlig arbetsvecka, bara tre pass!

Känner mig lite ur fas och vet att det beror på den förbaskade tidsomställningen, jag begriper verkligen inte varför vi ska hålla på med sånt tjafs.

Well, ser fram emot helgen när det kommer hem folk till stugan. Stök och bök, många vid bordet, hög ljudnivå och mycket disk.
Människor som skrattar, skvallrar och pratar förtroligt. Ljus som brinner så långt ner i stakarna att man får bända ur det sista stearinet med bordskniv dagen efter.

Barn som är uppe för länge, som äter för mycket gott och missar sista kvällsmackan. Som somnar glada och nöjda trots att ingen nattsaga blivit läst.

Det är sådana sammankomster jag gillar mest av allt nu för tiden. Att mina vänner kommer som dom är, till oss som är som vi är och så får det bli som det blir.

Där den enda förväntan som finns är en allmänt trevlig kväll i glada vänners sällskap, för både stora och små.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0