- 3

"När rimfrosten täcker vårt vackra land - rattmuff på!"

Humprogram på tv för många år sedan, och jag följer regeln, den sitter redan! Lovis hittade min rosa, fluffiga med silverglitter häromdagen och såg till att den kom på plats.

Det var ju med viss fasa jag konstaterade min vita trädgård imorse. Alla, absolut alla, mina pelargoner har stått ute. Det är inte första året det händer, att optimisten jag väntar på tok för länge innan de ställs på vinterförvaring....

Så idag får det bli en "Inför vintern" rond i trädgården. Det går inte att blunda för den.

Möbler ska ställas in, visset och fult ska tas bort, husvagn ska in under tak, dynor måste få en plats inomhus. Har två tuvor prydnadsgräs som måste grävas ner någonstans (har stått i krukor på altanen) samt några lökar som dräller omkring som måste ner i jorden.

Så det blir en utedag med allmänt fix. Inte alls så roligt som på våren när man rensar fint i rabatter, plockar fram bänkar och bord och dricker den första kaffemuggen i solväggen uppe vid uthuset.

Men det ska göras.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0