Bank?

Vad är en bank?

För mig ett kontor där man tar ut, sätter in och lånar pengar.

Men nu ser ni kan man inte sätta in pengar hur som helst. Nej, man ska åka till stora, fina kontoret i stora stan. För bankkvinnan förkunnade med viktig min:

- Vi har slutat med all kontanthantering sedan i maj.

Kärring!

Och jag tror hon såg när jag drog in luft för att högt vråla: -Detta var droppen, nu byter jag bank!, för då sa hon med ett leende:

- Nordea slutar inom kort de också.

Och tro mig, det var verkligen ett extra besvär för mig att banken slutat ta emot kontanter. Först parkera bil, betala hutlösa pengar för att bli av med den, sedan i arg och förbannad takt promenera genom halva stan, in i en överfull bank med för få kassor öppna.

Snorkiga fröken i kassan sa också att det är bra att undvika att få kontanterna över huvudtaget. Lätt för henne att säga, hade hon sett sluskgubben som köpte hästkärran hade hon insett att av den kategorin folk är det kontanter som gäller. För att undvika att bli blåst.

Varför kan de inte bara vara lite tillmötesgående på banken? Ta emot pengar för en avgift? Skulle gärna betala för att slippa böket med en extra tur till självaste huvudcentrum.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0