Blandat

En bra pysseldag. Hann massor i trädgården innan regnet kom. Har nog aldrig haft så mycket iordning förut innan snön. Löven sitter dock kvar på träden så den där krattningen blir väl inte av....

Har fått två inneboende i stallet, grannens två kaniner ska hålla Lovis kanin sällskap i vinter. Hon har varit lite ensam och sett uttråkad ut. Nu kan hon iaf roa sig med att jaga runt de gamla damerna som inkräktar på henes revis.

Har även hunnit med ett utvecklingssamtal. Försöker greppa nya betygssystemet. Det verkar som lärarna också gör det. Lär sig betygsystemet. Hoppas de får koll på allt innan Julia ska ha sina slutbetyg om 1½ år. Fast det är ingen ko på isen, hon är duktig i skolan. Jag är bara rädd at det inte ska komma på pränt på et papper.

Som ett extra kors i taket har jag bakat en kaka/paj/panacotta. Hittade ett recept för en tid sedan som jag blev nyfiken på, nu står den till sig i kylen och kan provas imorgon. Jag gillar att använda gelantin. Var dödligt rädd att baka med sådant för några år sedan men det är sprättlätt och ser oerhört proffsigt ut.

http://www.arla.se/Default____17653.aspx?RecipeID=33324

Här finns receptet, kan visst inte länka på vanligt sätt idag....

Kommentarer
Postat av: [email protected]

Grattis på födelsedagen !!!!!!

Moster o Rolf

2011-10-18 @ 10:20:10

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0