Om ni vill....

Kan ni gärna påbörja namninsamling för att höja temperaturen i mina arbetslokaler. Vi är ju skattefinansierade så ni medborgare kanske kan kämpa för vår sak.

Jag, mina kollegor och patienterna fryser. Fryser på riktigt.

Just nu är mina fingrar iskalla, har ont ända upp till armbågen. Gåshud på både armar och ben. Enl termometern är det 22 grader. Men vi har ett ventilationssystem (troligen jättebra) som gör att känslan av att det blåser är ständigt närvarande.

Lägg då till att jag som idag är mycket administrativ, sitter stilla i kortärmat (får inte ha något annat), det blir man ingalunda varm av.

För en stund sedan övervägde jag att gömma ett hett fotbad under mitt skrivbord, då är det illa för så mycket fryser jag bara vintertid vanligtvis.

Nä, det får bli till att gå hem asap.

Kommentarer
Postat av: Linda

Ojoj hela 22 grader! Mätte tempen vid soc platsen för någon vecka sedan, knappa 20 grader uppmättes. Usch för en ny vinter i huset...

2011-10-07 @ 16:08:31
URL: http://mylifemymove.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0