Söndag och nära jul

Veckorna rusar. Jag har redan lätt panik för JULKLAPPARNA.

Dom ska vara bra, bli uppskattade och framför allt - betalda. Kontant.

Så nu funderar jag så det knakar. Åt alla håll, vrider och vänder på funderingar. För det ska vara bra och rättvist på julafton. Det är viktigt. Mellan barnen då.

Mellan mig och Martin är det aldrig rättvist, Martin köper dyrare julklappar till mig än jag till honom . Trots att vi kommit överens om att inte slösa på varandra. Fast han tjänar bättre än mig (det gör väl alla utanför vården?) och jag är värd fina julklappar.... (blinkar kockett med ögonfransarna)

Lättare är att klura på hur jag ska sätta ljusslingorna i trädgården till advent. Det har jag lite mer klara funderingar på och var nära att "bara prova" lite redan idag. Sen sa jag fyskäms till mig själv och gick in.

Nu ska jag njuta ledig söndagskväll efter en bra jobbhelg. Och fundera lite mera på julklapparna.

Kommentarer
Postat av: Madelene

Tro mig frisörer tjänar flera tusen mindre än vad ni i vården gör!!!

Jag som jobbar heltid tjänar ungefär 3000 mindre än svärmor som jobbar deltid som undersköterska....

2011-10-17 @ 10:54:46
URL: http://maddy81.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0