Tack!

Jag vet inte vem jag ska tacka men en stort tack går iallafall idag till den som uppfann konservburken.

Efter Leklandet och en tur på Bergvik för att hitta vinterjackor x 2 samt innegympaskor känns det oerhört bra att kunna knäcka upp två burkar i en kastrull och Hokus Pokus ha middagen klar.



Ibland orkar jag bara inte med att handla och laga mat. Det tar emot något så in i bänken. Så, återigen, Tack du underbara som kom på det här med att konservera för att hjälpa oss trötta mammor och pappor på 2000-talet som helt enkelt inte orkar hacka, hacka och hacka lite mer för att få ihop en soppa till middag.

För jag som faktiskt har gjort egen gulasch-soppa några gånger vet att det är ett evigt hackande.... Fast hemmagjord är godare.

Men det struntar jag i!!!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0