Pigg igen!

Efter en utomordentligt bra (men lång) arbetsvecka avrundade vi som sagts tidigare veckan med ett barnkalas.

Det var en riktigt höjdarfest kan jag väl sammanfatta det. Inget barn rymde, ingen grät, alla (jag menar verkligen alla) dansade, de två födelsedagsbarnen blev överösta med presenter.
Alla barn åt och drack så mycket blandat att jag bad alla föräldrar åka försiktigt med sina telningar hem för att undvika kräkning i baksätet.

När alla barn åkt och vi städat undan det värsta sjönk vi vuxna ner vid köksbordet. Hämtpizza och ett glas vin. Jag var tapper länge, ända till klockan elva.

Då somnade jag nästan sittande på stolen.

Lovis och kompisen hade då brutit ihop ett par gånger var av trötthet. Det var bara att ge upp kvällen.

Nu, efter en natt med underbar sömn, är jag på banan igen. Lyxigt värre att gå upp halv nio och inte tjugo över fem!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0