Fisk

Idag blir det en liten sväng in till stan. Den riktiga - inte Bergvik.

Finns lite smått som måste fixas hem och dessutom planerar vi att köpa en liten fisk på vägen hem. I skrivande stund har vi bara en enda.

Av oklar anledning dog två stycken dagarna efter att de hamnat i sin vinterförvaring. Den stora, fjärde fisken vi hade förolyckades i källartrappan under sensommaren.

Jag funderade lite på den igår. Att fiskarna säkert inte har det för roligt i vår lilla pöl. Jag är övertygad om att jag misstolkade hans  hopp i dammen. Jag trodde han hoppade och var lycklig.

I själva verket övade han sig för att komma långt utanför - och till en annan värld. Han tog helt enkelt livet av sig den lilla rackarn.
Så nu vill jag behålla humöret på den som är kvar. Kompis ska inköpas. Ett önskemål som kom upp igår var en vit/röd guldfisk.

Tja, vi får väl se vilken av fiskarna som simmar emot oss med lyckligt viftande stjärtfena och ser ut att vilja adopteras!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0