Inte utan stolthet!

Första veckan efter semestern snart avklarad. Sex av sju dagar har jag arbetat. Varit ensam hemma snudd på hela veckan och bara behövt ringa in farmor en morgon.

Lovis har fått med sig frukt varje dag och lyckligtvis har inte gymnastiken börjat än då det känns som ett "kom-ihåg" för mycket så här till att börja med.

Jag vet att vi har en bra vardag här hemma vanligtvis, skiftgång och barn är meckigt, minst sagt. Tack vare att Martin har ett vanligt jobb funkar det. Om jag jobbar dag fixar M morgon-rutinerna, jag hämtar och vice versa.
Så det är ovanligt för mig att rodda både morgon och kväll. Men det är mest en fråga om tiden på dygnet.
De stora tjejerna har fixat egen skjuts till skolan den här vecka, milde himmel vad skönt det är med stora barn! Egna väckarklockor, fixar sig själva helt på morgonen. Lyx!

Dessutom tycker dom om pengar så igår dammsugade de hela huset. Har länge funderat om vi skulle skaffa städfirma men om barnen hjälper till ger jag hellre de pengarna till dom. Så blir de nöjda också. Win-win situation kallas det väl?

Nej, nu är det dags att arbeta lite till, sen ska jag försöka flexa hem, visst har allt gått super denna vecka men vi är trötta, både stora och små. Väckarklockor efter lång semester har väl den inverkan på de flesta.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0