Klick!

Förra veckan dök det upp en sån där upplysnings-skylt om fartkamera på en sträcka där vi kör dagligen. Men ingen kamera.
Förrän idag då. Jag kom när de precis satt upp den, såg polisbilen och hann sakta ner men tydligen inte tillräckligt för plötsligt kom en ordentlig blixt. Världen blev vit.
 
- Helvetessatansjävlar!
 
Ingen tvekan om att det gällde mig - jag var ensam där på vägen.
 
Skakig på benen uträttade jag mina ärenden i byn och begav mig sedan hemåt. Laglydig som aldrig förr och det var ju bra, att jag inte tänkte att jag var på säkra sidan efter en blixt i nyllet. För visst hade de vänt den och tog bilder från andra hållet när jag skulle hem!
Två böter på samma dag hade inte varit roligt.
F.ö har jag bara fått en parkeringsbot under mina år med körkort (och det var för att jag stod åtta meter från en korsning och inte tio, hallå, kan ni markera trottoarkanten eller ska man ha hur bra ögonmått som helst??). Det är iofs ett under att jag inte fått fortkörningsböter förr, jag har mycket svårt att hålla 70 och 90.
 
Men nu seglade jag in lite för fort på femtiosträckan och det blir nog jättedyrt är jag rädd. Har en klump i magen. Undrar när brevet (eller snarare böteslappen!) kommer. Undrar hur fort det gick och vad det kommer kosta. Undrar hur Martin kommer motta denna nyhet. För säkerhets skull har jag gjort en liten statusuppdatering på FB så han hinner lugna sig innan han kommer hem....
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0