Närkontakt

Vi for hem inatt, skönt att få vakna hemma. Jag klargjorde tidigt för Martin att det inte alls var akuellt för mig att köra hem. Kör ytterst sällan vagnen och att göra det i mörker kändes inte alls bra.
 
Visade sig att det var ett av de bättre beslut jag någonsin tagit i livet. Helt plötsligt i en svag kurva stod en älg mitt på vägen.
En sån undanmanöver som Martin gjorde skulle jag aldrig ha fixat. Det krängde i allt men efter några sekunder hade vi facit. Älgen klev ner oskadd i diket utan att hamna i vår framruta och husvagnen la sig efter lite gung snällt efter bilen igen.
Bra chaufför, lågprofilsdäck och boggievagn = lyckad kombo.
 
Jag somnade gott igår utan några större funderingar på incidenten. Men nu idag, under morgonen mal tankarna. Det var så nära en katastrof! Inte blev känslan bättre när det i dagens tidning står om en älgolycka i Torsby där en har flugits till Stockholm....
 
Ta hand om varandra, en olycka är aldrig långt bort!
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0