Juldagen

Vaknade tidigt, före alla andra och smög ner i det tysta, mörka huset. Ute föll snön och jag bara satt en lång stund och bara njöt.
Gårdagen blev precis så som jag hoppats på - och lite bättre.
 
Fridfull, god mat, massor med ljus. Väldigt glada barn vid klapputdelningen och själv fick jag som skrevs igår en väldigt önskad klocka som jag inte alls trott att jag skulle få.
 
Vi badade badtunna och satt sedan länge allihop i köket, med alla ljusen och åt kex och ost, krossade någon nöt och bara pratade.
 
En fin dag och kväll helt enkelt. En riktig jul, en sån som man vill ha både som stor och liten.
 
Nu ska vi bli miljonärer. Vi fick skraplotter igår och i det kaos som alltid utbryter vid klapp-utdelningen (så länge det finns barn under tio år) lades dom i säkert förvar och glömdes av - tills nu.
 
Tänk om vi varit miljonärer hela natten utan att veta?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0