Inkompetent?

Ikväll har jag tvättat min ylletröja. Klassiskt benvit. Den var dyr för tjugo år sen när jag köpte den men den har hållt sig fin i alla år och värmt mig många kalla dagar. Har verkligen varit värd varenda krona.

Men nu är det slut med det.

Ur maskinen plockade jag en tröja som kan passa en välvuxen åttaåring.

Insåg att jag missade att komma ända fram till ylle-symbolen. Körde den på 30 grader (vilket har gått i alla år) men nu fick den genomgå en omgång centrifugering - det gick inte alls det. (Men sockorna mormor stickat som låg med klarade sig tack och lov!)

Sista ylle-tröjan för mig - nu blir det syntet i fortsättningen. Återvunna PET-flaskor. Krymper aldrig. Fleece är fantastiskt.



Jag avskyr tvättsymboler i största allmänhet men numera läser jag alltid på den när jag köper ett nytt plagg.
Har av misstag fått hem alltför många plagg som ska handtvättas och följden blir att det aldrig används, för jag har då inte minsta lust att handtvätta!

Men man ska ju ändå ställa in rätt program för andra plagg och det var tydligen för svårt idag.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0