Mamma lyx

Snart har jag varit mor i femton (!) år.

Så när två barn är borta över natten, den Lilla har stuvats i säng och maken har "kundmiddag" på annan ort, (läs bowling och öl, varför valde jag vården?), är det MIN stund.

Idag består den av långdusch, färgning av ögonbryn och egotrippad utbredning i dubbelsängen. Tidig sömn.

De här små microstunderna, som numera dyker upp allt oftare i takt med att barnen skaffar ett eget liv, är underbara.

Fast jag skulle inte uppskatta dom på samma sätt om jag inte vanligtvis utsattes för att det rycks i badrumsdörren, någon har snott min soffhörna när jag äntligen tar mig till soffan, syskonbråk, tjat, skratt, buller och musik.

Min familj är det bästa jag har, det bästa projekt jag någonsin kommer vara delaktig i, i familjen ligger all min kärlek och engagemang.

Men nu ska jag hoppa in i den där vansinniskt långa, heta duschen! (Åh, vad skönt med vedpanna, in med en pinne till, inte en spänn extra till det stora elbolaget!)

Imorgon är alla hemma och det ska fredagsmysas rejält. Ost, kex, vin, biff, pepparsås.... Tack veckan för att du har ett slut.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0