Nu är det nog!

Precis nu blev jag oändligt trött på vinter.

Jag har inte lust att städa mer här inne på mina lediga dagar, vilket är det enda jag kan fördriva tiden med medan Lovis är några få timmar i skolan.

Jag vill ut och gräva! Jag vill köpa nya buskar, jag vill dra skottkärror med täckbark, jag vill bygga gríshage, rensa ogräs, lägga stenar, sitta i solväggen med en kaffekopp, ta en joggingrunda, röja ur uthusen och skapa ordning och reda där, måla brädor....

Jag vill ut! UT!

Jag som fryser jämt och hatar snö måste ha plusgrader för att vistas utomhus annat än till och från bilen och nu är det hög tid - jag vill ut!

Bort snö-elände, bort!

Jag är rastlös. Mycket rastlös.

Min man tror jag har bokstavsdiagnos men det tror inte jag. Det kallas energi och det är väldigt bra att ha!



Här ska det hända grejer till våren, ja det ska det!

Är det någon som har en grävmaskin på garageuppfarten till utlåning?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0