På gång

Fantastiskt vad mycket man kan lära sig på internet. Nu har jag kommit långt i mina funderingar på att bli lite mer etisk vad gäller maten här hemma.

Hushållsgris!

Verkar inte alls särskilt besvärlig eller arbetskrävande. Stort plus att grisboxen dessutom är tom den kallaste årstiden för att nasse ligger i frysboxen.

Det svåraste blir att förklara för barnen att det är maten vi kliar bakom öronen.... Att vi inte ska fästa oss vid dem som man gör med vanliga sällskapsdjur.



Jag är övertygad om att lyckliga grisar är godare än andra!

Kommentarer
Postat av: Jenny

Heja bondmoran! Min moster och hennes gubbe hade lite djur för några år sen, grisarna döpte de efter sig själva, och att smaska i sig dem smakade utmärkt och det var mer "bråk" om vem av grisarna vi tuggade på än att de hade gullat med dem ;-)! Lycka till med djurhållningen!

2012-02-07 @ 15:10:44
Postat av: Madelene

Fast jag vill hellre döda och äta den elaka och psykotiska grisen än den söta och snälla!

2012-02-08 @ 17:09:40
URL: http://maddy81.blogg.se/
Postat av: dootra

WIIIIIHO



Familjen Johansson goes farmville! Ska vi köpa något lamm av Thea också? Om du bara visste hur gott lammfärs är mamma! yummy

2012-02-08 @ 17:25:18

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0