Stilla hemmakväll

Jag undrar hur mycket snor det kan finnas i en näsa? Förlåt om jag äcklar er men jag har fräst upp så mycket papper idag att näsan är närapå skinnflådd.

Lovis och jag är hemma själva ikväll. Martin har åkt tillbaka till huvudstaden och de stora sover hos farmor och farfar. För att de ska slippa sitta i skolan från klockan sju imorgon, skönt för dom med lite sovmorgon.

Hade planer på massa kreativa, roliga aktiviteter för mig och Lovis men får villigt erkänna att jag valde tvn som barnvakt istället för att spela "Finns i sjön!" eller "Råttfällan".

Jag orkar inte.

Jag orkar inte damma av golven heller, eller tvätta. Nu ska jag ta en ipren, se på lite barnprogram och så lägger jag mig säkert samtidigt som den lilla.

Så blev det med mitt uppesittarmys i min oftast önskvärda tystnad.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0