Bra dag!

Lovis och jag hade fantastiskt trevligt i ishallen. Hon har verkligen fattat grejen och åker, och åker och åker. Fikat med saft, kaffe och prinskorv uppskattades förstås det med - ungen älskar kall prinskorv.

Men varför heter de prinskorv? Någon som vet? Min Lilla ger sig inte - hon vill veta!

F.ö noterade jag avsaknaden av mammor i ishallen. Den som har behov av att ragga engagerade pappor kan bege sig till närmsta ishall när det är fri åkning - det är där alla pappor är tydligen.

Artiga och trevliga verkad de också vara, jag och Liten fick åka lite för oss själva och ingen sköt puckar på oss när vi tränade piruetter, (givetvis läste jag fel idag igen - fri åkning utan klubba var på förmiddagen... Men man blir lätt vilsen på datum när det är lov.)

Sen undrar jag om alla mammor håller sig borta för att de inte kan åka? Sånt gillar jag inte, det är viktigt att barnen ser att vi inte kan allt så himla bra jämt vi heller. Men att vi försöker och faktiskt har en smula roligt under tiden. Man ska vara snäll mot sig själv tycker jag, och lita på att man duger som man är. Jag är kass på att åka skridskor men är en jäkel på att plocka svamp tex.

Nu städar Julia rummet, Linn umgås med kompis och Lovis är på strålande humör. Själv ska jag laga middag. Tråksysslan nummer ett.

Kommentarer
Postat av: Madelene

Kolla wikipedia!

2012-01-04 @ 21:22:39
URL: http://maddy81.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0