Dagen efter

Fantastiskt roligt kalas. På alla sätt. Jag var förståndig, drack vatten den senare delen av kvällen och mår riktigt bra.

Däremot gick jag hem, en nätt nattpromenad på si så där 7 km. Ett mycket ogenomtänkt beslut (givetvis Martins fel, tro inget annat).

Jag var klädd för kalas. 8 cm klackskor, klänning, tunna stumpor och en höstjacka.

Om vi hade bott i tätort är ju en liten nattpromenad mest stärkande för hälsan men att gå i över en timme klädd på detta vis satte sina spår. Förutom blödande skavsår på fötterna har jag nu för första gången frusit. På riktigt.

Klädd i dubbel(!) pyjamas, under tjock filt, duntäcke och överkast frös jag så tänderna skallrade i över en timme. Jag är kall i låren ÄN!

Nästa gång jag ska gå hem från en fest ska det vara sommar. Då kan man ta av sig skorna och gå barfota och festklädseln är då mer anpassad till utomhus temperaturen.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0