Det vänder!

Har ni lagt märke till ljuset? Att dagarna fakriskt är väldigt mycket längre nu än för några veckor sedan?

Imorgon går vi in i sista vintermånaden. Det glädjer mig! Jag konstaterar glatt att den här vintern haft mycket mindre snö och kyla jämfört med de två föregående vintrarna.

Mitt humör har varit mycket bättre den här vintern, D-vitaminet ger jag hela medaljen för det till. Vintern har inte alls varit ett stort svart mörker som förr. Ingen ångest när jag tittat ut.
Har mest konstaterat - vinter, okey!, och lagt mig med en bok eller pysslat inne.

Men nu kan man verkligen räkna ner till vår. Härligt! Tänk i mars när fågelsången kommer igång, takdroppet, kaffekoppen i solväggen när man sitter med jackan på men ändå lyckas locka fram några fräknar på näsan.

När all snö smält bort från uppgången så man får sopa och göra lite fint. Lyckan över att se krokusarna leta sig upp mot solen, rita och planera för trädgården....

Nu går tiden så fort, så fort. Snart har vi den här - våren, den underbara!

 
Tussilago, olovligt inflyttade i rabatten, blommade 7/4-11

Och precis som i djurvärlden väntas det smått lite här och där vilken också ger en extra krydda åt nyfikenheten och glädjen.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0