Onödigt

Har precis fixat lite bank-jox via telefonen.

Medan jag stod där i kön började jag irritera mig på den där trevliga, förinspelade, elekroniska rösten som alla har, från sjukvårdsupplysning, bokklubbar till banker.

-"Tack för att du väntar!"

Eh, har jag något val över huvud taget?! Jag har aldrig någonsin blivit tillfrågad i någon kö om jag kan vänta.

Jag önskar att de kort och effektivt lite då och då bara meddelar vilken plats jag har och hur lång tid det tar tills jag får den hjälp jag önskar.

Det där tackandet var 30 sekund blir jag bara irriterad av.

Fick sedan en mycket trevlig kvinna på tråden som snabbt, enkelt och tryggt ordnade mitt uppdrag. Henne skulle jag vilja ha IRL istället för den jag har nu.

Ps
Christer (eller Morgan) på P3 berättade härom dagen i etern att han ibland ringer personlig service när han är ute och handlar kläder, för att få lite råd. En del snäste tydligen surt medan andra handläggare roades och försökte hjälpa till, lite sött!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0