Vardag

Upp och hoppa, truga i barnet frukost. Nu har hon äntligen lyckats reda ut tovorna i håret och begett sig till bussen.

Om en stund ska jag åka till henne och besöka skolsköterskan. Jag hoppas att det bara är en vanlig kontroll av längd och vikt, i annat fall har jag inte hunnit förbereda Liten om sprutor etc. Det brukar jag alltid göra när sånt ska ges och det har haft väldigt bra effekt.
Alla mina barn har suttit lugnt och stilla när de fått sina sprutor, de har ingen som helst sprutskräck.

För det där med barn och överraskningsmoment med stick - det tror jag inte alls på! Det är som att be om sprutskräck.

Men som sagt, jag tror det är en hederlig längd och vikt kontroll samt att gå igenom ett omfattande frågeformulär (Lovis har svarat på frågor om hur hon äter, om hon åker skolbuss och om hon leker utomhus mm).

Dags att ta fram spackelspaden och göra sig respektabel mao!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0