Final-vecka

Sex pass de närmaste sju dagarna. Nästa fredag när jag vaknar har jag semester. Kommer inte vara jättekul den här veckan eftersom Martin går på semester idag. Det värsta som finns är att jobba när resten av familjen är ledig, som helger och som nu - Martin är ledig. Men min semester kommer, även om det just precis nu känns som en hägring i horisonten. I övrigt skiner solen och spöregnar samtidigt. Ska Sverige bli nästa Irland? Jag vill ha sol och bad, långa kvällar på altanen med en bok. Jag vill sova med mygg-fönster och jag vill bli svettig när jag går ute. Jag vill ha AC på i bilen. Jag vill dricka kaffe på badstranden med goda vänner. Sand på filten. Det här tär på mitt humör, det här eviga regnet.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0