Natt-uggla

Klockan är 03.00 och vi har en arbetsnatt som är som i en dröm. Våra kunder sover gott i sina sängar, hjärtan slår lugnt och stadigt och doktorenrna på akuten ringer inte....
 
Nu är det mindre än halva natten kvar, visst kan det hända mycket än men det orkar vi med i å fall. Jag tror inte det kommer hända något allvarligt heller.
 
Det som håller mig vaken är baskontroller varje halvtimme på en ung man. Något att fästa tanken på nu när vargtimmen är här och det är så lätt att bli frusen och trött. Vid halv fem börjar lite morgonarbete som sysselsätter fram till morgonrapporteringen.
Sn kommer belöningen för en vaken natt - sängen! Gäststugan står till mitt förfogande och kanske, kanske kan jag sova där.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0