Njuter

Morgonkaffet i ett tyst kök. Semestern är så nära nu. Åtta arbetstimmar bort. Känns hur bra som helst.
 
De senaste dagarna har det blivit mycket kompisumgänge - i tisdags vänner här på grillning och vinkväll. I går vänner på lunch och en fika som sträckte sig över flera timmar ute på altanen i solsken.
Fantastiskt.
Känns som semestern redan är igång tack vare det.
 
Dessutom har vi (Martin, jag och Lovis) städat hela höloftet. Allt gammalt hö är borta. Lite var från när vi hade häst men den största massan hade nog legat i trettio år. Luktade inte hallontårta direkt men nu är det äntligen borta.
 
2012 blev det stora städåret. Det var inte planerat men vi har sakta men säkert arbetat oss igenom hela uthuset.Vi  har dessutom storröjt gäststugan samt röjt ur källaren.
Om någon sagt till mig att allt detta skulle göras i år då i våras när vi började med förrådet hade jag nog börjat gråta. För det har varit ett jäkla slit, det har det men vad bra det blev!
Gott om plats överallt och vi hittar våra grejer.
 
Så jag njuter. Imorgon när jag går på semester finns "det ingenting att göra". Ett skämt givetvis. Bor man så här finns det alltid något att göra men nu har vi satt punkt för i år. Nu blir det vanlig underhållsstädning, tvätt och gräsklippning. Resten av sommaren.
Övrig tid ska vi roa oss med att göra ingenting. Något vi är hemskt dåliga på både Martin och jag men vi får väl kramas mycket och på det sättet hålla i varandra  för att hindra den andra från att gå iväg och påbörja något arbete!
 
Nu är det dags för påtår. Lovis tassar runt där uppe och kommer nog snart ner till mig.
 
Också en njutning, se sin minsta komma lite sömnig i nattlinne nerför trappan med ett leende.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0