Oväntat bemötande

Jag var tvungen att fixa lite reskassa till tjejerna idag och då bilen var som den var rusade jag från Karolinen ner till stan. Tyckte det var bättre att ha min bil på en P-ruta istället för motorstopp på Järnvägsgatan, den mest trafikerade vägen i hela Karlstad.

Fixade pengar, insåg att OM bilen startade igen skulle jag inte stänga av motorn förrän jag var hemma så jag studsade in i en mataffär och köpte kattmat, det enda som behövde handlas.

Kom då på att jag ville ha nya örhängen som går ihop med nya berlocken på halsbandet och slank in i en butik jag aldrig varit inne i förr men som hade många kända märken och en REA-skylt. Alltid kul.

Fick syn på expediten och berättade vad jag sökte.

- Hmm, jo vi har stjärnfall men de är ganska långa...
- Jag vill nog helst ha lite kortare, men väldigt mycket glitter, förklarar jag vidare. - Har du det?

Nu tittade hon på mig med sträng blick och sa sedan:

- Det är väldigt organiserat i våra montrar så du hittar säkert det du söker om du använder ögonen!

?????

Kom av mig en mikrosekund. La sedan upp det finaste falskleende jag kan organisera i ansiktet och sa glatt:

- Jaha, jag trodde du var här för att hjälpa till!, vände mig om och gick ut.

- Jo, visst kan jag hjälpa till.....hörde jag henne säga till min ryggtavla. Aldrig att jag går in där igen.

Lyckligtvis finns det trevliga expediter i vår stad så jag har mitt bling-bling i öronen!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0