Hur svårt kan det va?

Lovar mig själv emellanåt att jag ska ta lite bättre hand om mig själv. Eller rättare sagt - hålla lite mer ordning på mig själv.
Noppa ögonbrynen. Hålla benen släta, (torrborstade och hårfria), låta håret få en inpackning. Fila och smörja fötterna.

Efter nyår lovade jag mig själv att ta en halvtimme antingen fredag eller lördag kväll, låsa badrumsdörren och faktiskt bli lite mer kvinnlig.
Det gjorde jag exakt två helger i rad innan det spårade ur fullständigt.

Idag var det verkligen hög tid att rycka hår från benen...

På 40 minuter färgade/noppade jag ögonbryn, rakade ben, filade fötter, gjorde hårinpackning, skrubbade kroppen och smorde in mig. För att nu sitta nöjd och välmående med mysbyxor i soffan.

Tänker att det inte borde vara så svårt att ha det här på agendan varje vecka. Kanke ska byta till en vardag? Blir det enklare då?

För det behövs ju inte så mycket tid och inte speciellt mycket lyx heller. En god tvål och ett par tända ljus så är man ju i hamn rent mysmässigt.

Nu ska jag skärpa till mig!

              

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0