Söndag

Farsdag. Barnen fick fira sin pappa själva på morgonen. Och det är ju faktiskt inte fel! Hjälpte dock till lite med presenten, en plånbok. Hoppas att min delaktighet i inköpet gör att jag får fri tillgång till innehållet....

Arbetsdagen rivstartade och väckte personalen ordentligt kl 7.12 med ett hjärtstopp, vilket släpade med hela dagen som en blöt filt. Även om patienten inte var min är inte avdelningen större än att sådana händelser berör alla i arbetslaget.
Hade fullt upp hela dagen men hann knyta ihop påsen och med ordning och reda smidigt lämna över till nästa. Idag drack jag faktiskt kaffe i personalrummet innan jag gick hem, vet inte när det hänt på en helg senast.

Då kom nästa stora lyx - farsdags-middag hos svärföräldrarna. Jomen jag tackar! Det är fantastiskt skönt efter kväll/dag pass att bara slå sig ner vid dukat bord för hjärnan är ganska överkokt.

Nu har den svalnat (hjärnan), jag ska snart ta en lång dusch och efter det slå mig ner framför tvn en stund. Inser redan nu att kvällen inte kommer bli sen för min del. Imorgon är det upp och hoppa igen.
Men nu när man hör på radion att varslen haglar över hela landet och massor blir arbetslösa känns det bra att ha ett arbete. Även om det är obekväma tider och ibland känslosamt. Det känns riktigt, riktigt bra.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0