Egen ost?

Mannen som serverade oss lunch ute i skogen hade själv gjort färskosten till brödet och delade glatt med sig hur man gör. Lät sprättlätt. Jag som gillar att få göra mat själv från grunden studsade nästan in i mataffären för att få med nödvändiga ingredienser och få prova redan ikväll.
Jag har gjort som han sa men blev inte nöjd. Det är inget direkt fel på den men den blev inte perfekt.
 
Så nu har jag googlat och insett att han missade att berätta om ett dygn i silduk. Ok, bättre lycka nästa gång känner jag.
För det kommer bli ganska många "nästa gång", det är jag övertygad om. För det här var ju inte rymdforskningsnivå.
Det är banne mig svårare att få till en sockerkaka!
.

Kommentarer
Postat av: Linda

Jag provade jag oxå. Inte heller helt nöjd. Silade genom filter. Dock tror jag inte ett dygn är nödvändigt med silning. Men några timmar, gärna med tyngd.

2012-10-16 @ 23:27:31
URL: http://mylifemymove.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0