Händer inte mycket

Jobbat idag. Lugnt. Men jag är inte orolig, imorgon är nog alla patienter på plats =)
 
Eftermiddagen.
 
Hela familjen sitter vid middagen och funderar på vilken dag det egentligen ska spökas på. Idag? Den 31:a? Nästa helg?
 
Det är inte helt enkelt att försöka importera en högtid som ingen begriper sig på, det kom vi i alla fall fram till.  Jag har gott om smågodis om något monster dyker upp utanför dörren ikväll.... Om en och annan "bonn-onge" orkat gå hit i kyla och mörker är de värda en godisbit - rätt dag eller ej!
 
Vet inte vad som händer ikväll. Två barn har åkt iväg åt olika håll för att umgås med kompisar och kanske spöka - de vet inte heller. Men filmkväll är bokat för den ena (tipsade om alla klassiska kärleksfilmer som har med död att göra "Änglarnas stad", "Ghost", "PS I love you"... Mina flickor har samma skräp-nerver som jag, skräckfilmer ger mörkerångest i ett år eller så.
 
Kanske kommer Lovis kompis stanna över natt, kanske åker Lovis bort till henne. Ingen aning. I så fall kommer M och jag sitta här som två pensionärer och se på TV. Själva.
 
Kanske skulle ta och se om den - igen. För den är så satans bra, Änglarnas stad!
 
 

Kommentarer
Postat av: Maria

Åh, den bästa filmen någonsin!

2012-10-27 @ 22:34:49
Postat av: Madelene

Halloween infaller alltid 31/10 till skillnad från allhelgona som är rörlig!

2012-10-31 @ 21:30:50
URL: http://maddy81.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0