Min tur nu!

Jobbat sex av sju dagar den här veckan och nu blir det min tur att vara ledig! Även om helgen varit otroligt bra rent arbetsmässigt sliter det med jobb. Mycket pga tiderna vi har. Vädret har ju inte direkt bidragit till att få upp gnistan heller, grått och regnigt.

När jag kom hem hade Martin med hjälp av svärisarna fått in massor av älgkött i frysen, allt var klart och middagen var nästan klar. Sånt värmer i hjärtat och kan nästan få mig att börja gråta av lättnad.
Tack snälla för hjälpen!

Imorgon är det ledig dag och jag hoppas nästan på dåligt väder. Har en del trädgårdsfix jag borde göra men jag borde vara ledig också. Vila. Och det är lättare att komma till ro med en bok om inte en massa borden ropar på mig.

Nu väntar Soldidan och en god natts sömn.
På tisdag har vi någon sorts friskvårdsdag med jobbet så det känns lite som om jag är ledig i två dagar framöver! Känns fin fint! Jag gillar ledighet!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0