Små missförstånd

Var vid uttagsautomaten nyss. Ett par män, omkring 60 år kom direkt efter mig.
Doften runt dem talade om att de druckit 11-kaffe med ganska mycket kask till.

Den ene tittar storögt på mig och utbrister högt:
- Jävlar vad snygg du är!
Paus.
- Du måste vara modell?!

- Tack, det var snällt sagt, men nej, det är jag inte.

- Men du jobbar med mode, det ser jag ju!

Nekar igen.

Nu vände sig kvinnan framför mig i kön om och det började bli lite pinsamt.

Lyckligtvis fick de andra tankar när de fick syn på den dragspelande mannen på andra sidan gatan så jag kunde ta it min slant i lugn och ro.

Men tänk, modell! Kanske promillehalten grusade blicken hos dessa män men av fyllhundar får man höra sanningar, visst?

Nu ska den glammiga modellen nöta landstingsgolv.

För övrigt: K - det var dina jeans!


Kommentarer
Postat av: K

Du är snyggare än alla modeller i världen!!

Svar: Tack!
Maria

2012-09-08 @ 19:57:49
URL: http://Http://spokmamman.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0