Söndag

Börjar bli lite nöjd på ledigheten. Var ju inte direkt sliten innan långledigheten drog igång! Men imorgon bitti önskar jag nog att den varat lite till...
 
Idag ska Lovis ha lite kalas för flickorna i klassen. Vi samkör med en av kompis till henne som fyller i samma veva.
Mycket praktiskt arrangemang.
 
Förra året var vi fyra vuxna när de bjöd in hela klassen på discokalas, det var inte onödigt kan jag säga. Dessutom behöver inte ungarna springa på kalas en hel helg, vilket förra året uppskattades av andra föräldrar. Samtidigt blir det lite billigare och ungarna gillar idén så vi får hoppas att de vill fortsätta ett tag till!
 
I år blir det på ridskolan. Två timmars pysslande och ridande i stallet och bara flickor! De har delat ettorna i två klasser i år för de var så många vilket resulterar i att de blir sju stycken totalt - och då har båda bjudit in en vän som inte ingår i klassen men är nära vän ändå.
 
Tror det kommer bli mycket lyckat. Jag är redan nöjd med att slippa blåsa ballonger, fixa mat och glass och allt som hör till. Kommer inte behöva ägna kvällen åt att sopa popcorn och torka uppspilld dricka.
 
Barnen kommer bli omhändertagna och vi mammor och eventuella pappor som väntar kan sitta ner, dricka kaffe och småprata medan tjejerna har roligt. Jag kan inte se en enda hake!
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0