Dagen D

Inte för att jag tänker på det hela tiden men... Jag har varit helt nikotinfri i tretton timmar. Jodå, så är det. Smygstartade rökstoppet redan igår kväll, struntade i att gå ut alla reklampauser.
 
Hur det går? Hur det känns?
Jo, det går bättre än förväntat. Jag tänker på rökning men utan egentligt sug.
 
Tackar en vän för det som gav mig sina kvarvarande sluta röka tabletter. Det är inget placebo, de fungerar, så är det.
 
Jag njuter av att det går lätt idag, jag kommer få det kämpigt en och annan gång framöver, jag är inte naiv och tror annat.
Men för varje timme blir jag mer glad, mer motiverad och stolt.
 
Tänk att jag, den inbitne nikotinisten, är på väg att bli en icke rökare?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0