Panik i världen

Kanske är jag helt galen. Okänslig. Totalt oförstående är jag iallafall till paniken om hästkött i färdig mat.

Jovisst är det väldigt oetiskt att ljuga om vad maten innehåller. Men jag har många gånger i livet medvetet ätit häst. Det är fint kött som smakar bra. Håller till och med hästflickan i familjen med om.

Fulla i mediciner? Tja, vill någon vara naiv och tro att andra utländska djur i färdigrätter aldrig fått antibiotika etc så visst. Den som är lite påläst i ämnet vet att det bara går att lita på vad man matat den egna grisen/kossan/hönan med för föda.
Att kassera så mycket ätbar mat övergår mitt förstånd. Märk om, märk rätt och sälj det som det är.

Idag var det det stora möbelvaruhuset som åkte på en nit. Hur många har ätit deras köttbullar, utan en misstanke och utan att bli sjuka genom åren? Men idag akut säljstopp. Hur många av deras köttbullar ska slängas över världen? Vojvoj.
Blir det de stora hamburgerkedjorna imorgon?
Katastrofal resursförstöring om ni frågar mig.


Kommentarer
Postat av: Madelene

Jag säger bara fenylbutazon som väldigt många ffa tävlingshästar blir behandlade med, det har livslång karens och kan leda till döden om du får det i dig som barn!

2013-02-27 @ 10:29:46

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0