Dagens...

Dagens skräll: Lovis gick med ett leende på läpparna ut genom dörren imorse trots att hon var väldigt snorig - jag hade en tanke om att hon skulle vara hemma idag. Det kallas längtan tror jag, det där med att trotsa lite sjukdom för att äntligen få träffa alla vänner igen.

Dagens aj: Min läpp är narig, sprucken och svullen. Ser ut som jag lagt en filler i överläppen (skulle aldrig hända) och det gör ont som bara den fast jag smöjer och smörjer.

Dagens well done: Dammsugat hela huset och tömt tonåringarnas rum på alla kläder på golvet samt tvättat det. Vika får de göra själva. En stoooor tvätthög kommer vänta dom imorgon.

Dagens väder: Grått, disigt och inte det minsta inbjudande. Har bara varit upp med skräp till uthuset, i övrigt hållt mig inomhus.

Dagens stora frustation: Bytt glödlampor i J´s taklampa som varit irriterande svart i ca en veckas tid. Omaket visade sig vara onödigt, troligen stömbrytaren (dimmern) som har sagt upp sig.
Typiskt att mannen i huset alltid ska få de bekväma arbetsställningarna när jag fick stå i Julias säng och drabbas av damm och elände och byta lampor i en takplafond, medan han kan stå bekvämt på golvet och byta strömbrytare när han kommer hem.

Dagens överraskning: Blommorna som jag av misstag vattnade med läsk häromdagen har överlevt.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0