Frossa

Mycket märkligt. Igår kväll började jag frysa. Påtalade för Martin att vi nog var tvungna att omgående tända pannan, temperaturen föll inne.
Han såg frågande ut men gjorde väl det. Jag låg under filten i soffan och näsan som stack upp var iskall.
Sen bytte jag om, tog ullsockor och ulltröja och la mig åter under filten. Och frös.
Feber på G? Tog en Ipren. Tröttnade på att frysa och gick upp till sängen. La mig iklädd pyjamas, långärmad, tjocka strumpor, yllefilt samt överkastet som grädde på moset. Då kom frossan i ca tio minuter. Frös så tänderna skallrade och sängen vibrerade. Så slutade det hela och jag somnade omedelbart. Klockan var halv tio.
Sen sov jag hela natten med allt detta utan en enda svettdroppe(!) och vaknade nu i morse som om ingenting hänt.
Mycket märkligt men jag är oerhört tacksam. Kommande vecka är fullspäckad med tillställningar som jag både vill och måste göra. Passar inte alls med sjukdom.
Men jag har aldrig frossat förr utan att bli ordentligt sjuk så vad sjutton hände igår?


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0