Öppet hus

Vi besökte Julias skola igår, dit hon längtar, dit alla ansträngningar görs för att få komma till.
 
Jag lovade mig själv att mina barn ska få gå sina egna vägar och så länge det är hyggligt förnuftiga beslut de tar ska jag inte lägga mig i.
Det gör förstås att jag blir extra glad och varm i hjärtat när hon valt en sån här skola! Hon har grundligt gjort sin efterforskning, gjort prao, provsovit över, pratat med äldre elever och därefter tagit beslutet. Hon vill bo på internatet och det har ju varit ett litet moln av oro, förstås.
 
Men vilket ställe! Ojojoj. Efter bara någon timme där kändes hela atmosfären i mig varm och trygg. Alla de vuxna som var där ingav ett stort förtroende och lugn.
De var noga med att de hade tät kontakt med föräldrar, organiserad läxhjälp och om någon var berusad blev de kort och gott utslängda från internatet.
Och en rolig detalj, innan de är arton år ska de ha påskrift från vårdnadshavare innan de får ha övernattningsgäst av motsatt kön på rummet.
Kommer således kunna kontroller väldigt mycket hemifrån, hahaha!
 
Skämt åt sido.
Det här kommer bli så bra.  Och skolan ligger inte längre bort än att vi snabbt kan ta oss dit om det verkligen händer något, hon ska inte ner till Lund eller liknande.
 
Nu ska vi bara hjälpa henne överleva den långa väntan till augusti när det drar igång. För jag tror hennes längtan och väntan är stor.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0