Tisdag

Har visst glömt att skriva men inget viktigt har hänt, tro mig.

Januari är nog den mest innehållsfattiga månaden på hela året. Fattigt, mörkt och kallt.

Men jag var inte fattigare än att jag råkade slinka in på rean i min favoritbutik här i byn igår. Fick med mig en väldigt enkel och fin tunika som kommer fungera till iaf tre olika tillfällen framöver. Den gillades av alla i familjen vilket är högst ovanligt.
Den nya tunikan krävde en klänning under och jag visste att en sån redan fanns hemma så jag började leta. Och leta.

Det slutade med två Ikea säckar till klädinsamling, en soppåse till släng och en väldigt organiserad garderob. Och visst fanns klänningen där i röran.

Nu börjar snart min arbetsvecka. Har varit duktig på morgonen och startat alla mina maskiner. Ska dra ett varv med dammsugaren också sen ska jag lämna plasma.
Ha en fin dag alla, underställ rekommenderas, kvicksilvret utanför visar -18 grader.

Läskigt, eller hur?


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0