Sant

En arbetskompis så vid lunchbordet igår:
 
- Jo, jag har nog alltid funnits där för mina barn, även om jag ibland önskat att de befunnit sig någon annanstans.
 
Detta kom från en kvinna med fyra barn, varav två är utflugna och jag känner att hon på en enda mening sammanfattar alla år som förälder.
 
Och jag inser att hon fick denna insikt på riktigt när barnen var i tonåren. Jag förstår budskapet. Det är ok att ibland önska att de var någon annanstans. En stund. För även om tonåringarna här hemma ibland ger mig dödslängtan är de så fantastiskt fina där emellan!
 
Rosenmonster.
 
Det är ett bra ord för barn i alla åldrar
 
Googlade Rosenmonster och fick mest träffar på rosenmönster etc. Men den här lilla rackaren dök upp. Är det så här de är, Rosenmonstren? Förföriskt  söta, hypnotiska ögon, kortväxta med ordentliga röstresurser?
 
(Monstret finns att köpa på nätet, produktnamn DaWanda)
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0