Söndag

Solsken men bitande kall morgon.

Våren står där bakom knuten och trampar. Orkar inte riktigt. Förstår känslan, det där med att ha en för lång "att göra"-lista. Vart ska hon börja, våren? Med regn? Solsken? Blåst? Bara värme?
Klart det kostar på. Men snart står hon inte ut själv utan drar igång i någon ände. Våren tycker jag är mer pålitlig än sommaren, hon skiter ju fullständigt i sitt jobb en del somrar. Någon dag emellanåt bara.

Nog filosoferat om det. Dax att få på sig lite kläder. Lovis väntar hem en kompis. En annan unge ska till kyrkan, bra med tider som drar upp en tonåring, men jag vet inte om jag ska köra och i så fall bör jag klä mig!
Martin leker i sporthallen hela förmiddagen, dubbelmatch i innebandyn. Han ler som solen när han drar iväg. Fast han vet att han har ont överallt imorgon och är prickig av blåmärken orsakade av hårda bollar.

Ja se karlar.

Ikväll blir det jobb. Märkligt schema men jag har inte orsakat det själv den här gången.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0