Lördag

Det är lite kyligt ute men det verkar som att det har slutat regna. Förhoppningsvis håller det sig så hela dagen.

Tänkte ta itu med rabatter idag. Dom blir mer och mer eftersatta för varje år som går, jag har fått in både kvickrot och kirskål så snart ger jag upp och gräver ur allt och börjar om. Några år höll jag i alla fall samma takt som ogräset men jag tror jag förlorat. När jag tittade häromdagen insåg jag att massor av mina perenner nu inte finns utan att de blivit mördade genom kvävning av sattygen. Inte roligt alls med dessa gapande hål (som ingalunda är tomma men fyllda med fult grönt som inte ska vara där).

Jaja, drar på mig stövlarna och kliver ut - snart.

Mer kaffe är ju aldrig fel en ledig dag.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0