Mors dag

Sitter i köket med en kaffekopp. Kan inte sova och har inte gjort på hela natten. Så kan det bli ibland.
 
Jag vill hylla alla mammor därute idag. Ni som stöttar, tröstar, packar gympakläder, åker på träningar, kommer ihåg frukten, bannar, fostrar, plockar lego och trycker i era barn hälsosam mat. Ni som märker upp barnens kläder med namnlappar till dagis/fritids och en tröst till er som inte hinner - det blir lite svinn men det får man ta!
 
Alla ni som pusslar och somnar för sent och vaknar för tidigt.
En hyllning till alla oss som vet att vi borde köpt aktier i företag som tillverkar hushållspapper och rengöringsmedel den dag vi blev gravida.
 
Kommersen kring morsdag gillar jag inte alls. Men förra året blev jag helt bortglömd och då blev jag ganska ledsen vill jag minnas. Så jag ska ringa min mamma och min mormor idag. Visa att jag tänker på dom och uppskattar det de gjort här i världen. Fostra barn är inte lätt!
Och hoppas, hoppas att jag slipper köket idag. Om min familj ställer sig vid grytorna idag, fast jag är hemma, vore guld värt!
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0